Plante medicinale: Chimen (Carum carvi)

In traditia populara: decoctul si ceaiul din seminte se dadea copiilor mici bolnavi de matrice. Se mai spalau cu el pe cap contra bubelor, iar fetele din unele sate se spalau cu zeama de chimen calduta, ca sa se faca frumoase, sa aiba fata curata. Peste tot se pune in tuica pentru pofta de mancare. Se lua contra durerilor de stomac. Chimenul fiert in lapte sau apa se lua pentru bolile inimii. Ceaiul din chimen cu iarba creata se dadea ca intaritor celor slabiti de boala. Se mai folosea la raceli sau pentru boli femeiesti cu trandafir alb si malin alb.

Femeile care aveau copii mici mancau supa de chimin, ca sa aiba lapte mai mult.
Compozitia chimica: ulei volatil in care predomina carvona -86%
Actiune farmaceutica: stimulent al secretiilor gastrice, carminativ, galactagog, regleaza functiile stomacului, creste diureza, antiinflamator intestinal, antiseptic gastric si intestinal, antispastic, diuretic, galactagog, stimulent, fluidifica secretiile bronhice.
Regleaza menstruatia.
Se poate utiliza in urmatoarele afectiuni: anorexie, balonari intestinale, bronsite, colici gastrice si intestinale, dismenoree, enterocolite, mareste cantitatea de lapte la mamele care alapteaza, reglarea menstruatiei, tulburari intestinale, viermi intestinali.
Preparare: o lingurita si jumatate de seminte maruntite se vor pune la 250 ml apa clocotita. Se acopere pentru 10 minute apoi se va strecura. Se va bea in trei reprize dupa mesele principale. Este bine ca sa se macine samanta cu rasnita de cafea, chiar inainte de a se pune in apa clocotita si se va macina doar cat se foloseste o data.
-Cataplasme cu seminte fierte si amestecate cu smantana se aplica pe sanii inflamati si umflati, sau pe umflaturi. Se aplica foarte calde.
-Praf de seminte obtinut cu rasnita de cafea se amesteca cu putina apa si se poate folosi la hemoroizi, oprirea laptelui, etc.

2 comments:

. spunea...

Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a rămâne însărcinată timp de peste 8 ani după ce m-am căsătorit cu soțul meu iubitor, dar nimic nu a funcționat pentru mine până când am întâlnit un prieten foarte bun de-al meu care m-a îndrumat către Dr Dawn acuna. , i-am scris Dr. Dawn acuna pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă și doctorul a spus că sunt însărcinată, asta a adus bucurie gospodăriei mele, în sfârșit am copilul meu frumos, acum sunt o femeie căsătorită fericită, toate mulțumesc Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru orice fel de soluție,
* Daca vrei sa ramai insarcinata.
* Dacă doriți să opriți avortul spontan.
* Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
* Dacă vrei să ai o casă fericită.
* Dacă vrei noroc sub orice aspect.
* Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
Ea te va ajuta imediat.
E-mail: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp: +2348032246310

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159

Trimiteți un comentariu