Plante medicinale:Ciumafaie (Datura stramonium)

Denumiri populare: bolundare, buruiana bolunda, buruiana de capul cânelui, ciumahaie, ciumafaia cucului, ciuma fetei, durhan, laur, laur porcesc, mar ghimpos, matraguna gunoiului, nebuneala, tatura, turbar, etc.
În traditia populara: frunzele crude, dar mai ales palite în foc, se puneau pe rani si taieturi, ca sa traga puroiul.
Apa de pe frunze se folosea contra durerilor de ochi.
Cu decoctul frunzelor se spalau umflaturile, iar cu ele se faceau oblojeli.
Se fierbeau si se puneau în oblojeli la dureri de gât.

În alte zone se faceau bai sau spalaturi tot pentru reumatism.
Dozata cu grija se folosea intern. Se puneau seminte. Se pisau sau frunze pisate cu apa, ori samânta pisata sau radacina, puse în rachiu.
În tinutul Botosanilor, pentru diaree cu sânge, se lua o maciulie, care are mai multe despartituri cu seminte negre, se lua samânta dintr-o despartitura, se ardea, se facea praf care se împartea în 9 parti, din care 8 se aruncau, iar cea ramasa se împartea în trei, luându-se în trei dimineti cu putin rachiu. Plamadita în alcool, se întrebuinta contra herniei. Din partile aeriene se faceau bai în ascita. Se mai folosea pentru combaterea artritei si astmului bronhic.
Ceaiul din frunze de laur, cu frunze de mesteacan, afin si traista ciobanului, se folosea la diabet, luându-se de 3 ori pe zi, înainte de mâncare.
Compozitia chimica: contine alcaloizii daturina cu hiosciamina, atropina si scopolamina, leucina, acizii aspartic, cisteic, glutamic, (enzime, acizi organici- oxalic, malic, citric, fumaric, succinic, aconitic, lactic), ulei eteric, saruri minerale, etc.
Proprietati: frunzele si semintele sunt antiasmatice, antimalarice, antiinflamatoare, antispastice mai ales în afectiunile gastrice.

Datorita scopolaminei în cantitate mica are si o actiune calmanta asupra sistemului nervos central.
Se mai citeaza rezultatele deosebite obtinute în boala Parkinson.
Mod de preparare si administrare:
-Pulbere din frunze: se va lua doar cântarit farmaceutic câte 0,5 g din 4 în 4 ore.
-Decoct din 0,5 g frunze uscate si maruntite fierte pentru 10 minute în 250 ml apa. Se strecoara. Aceasta cantitate se va consuma în 24 ore.

-Tigari din frunze: în combinatie cu frunze de tutun (la o tigare nu se va pune mai mult de 0,5 g de frunze de ciumafaie (sunt la farmacie tigari antiasmatice).
Toxicitate: toate partile plantei sunt otravitoare pentru om. Semnele intoxicatiei sunt în ordinea urmatoare: halucinatii, voma, tulburari de vedere, accelerarea pulsului, accelerarea respiratiei, febra în general mare, urmate de paralizie si moarte.
Se pot folosi doar sub supraveghere medicale si se respecta dozele.
Se utilizeaza la urmatoarele afectiuni: afectiuni gastro-intestinale, astm, bube, dureri de gât, dureri de ochi, dureri de picioare, nervozitate, paraziti intestinali,(clisme), rani, reumatism, taieturi.
Contraindicatii: nu se supradozeaza deoarece poate produce dereglari stomacale sau chiar intoxicatie. În cazul intoxicatiei se va administra carbune medicinal, sub forma de praf luat cu lingurita. În lipsa se poate lua lapte cât mai mult care se va bea. Se poate consuma caldut.

2 comments:

Roselia spunea...

Aduceți-vă soțul sau iubitul înapoi de la cealaltă femeie după divorț sau despărțire..Chiar dacă situația dvs. pare fără speranță.. Tocmai mi-am recuperat soțul cu ajutorul vrăjirii dragostei adevărate, Soțul meu m-a părăsit pentru o altă femeie, acesta a fost doar un anul căsătoriei noastre. Cel mai dureros lucru a fost că eram însărcinată cu primul nostru copil. L-am vrut înapoi. Am făcut tot ce mi-a stat în putere să-l recuperez dar totul a fost în zadar, îmi doream atât de mult să-l am înapoi din cauza dragostei pe care o aveam pentru el, l-am întrebat cu tot, i-am promis dar a refuzat. I-am explicat prietenei mele problema mea și ea mi-a sugerat să iau mai degrabă legătura cu un magician care să mă ajute să-l evoc să-l recuperez, nu aveam de ales decât să încerc. I-am trimis un mesaj vrăjitorului numit DR fady și m-a asigurat că nu au fost probleme și că totul va fi bine în 24 de ore. A vrăjit și, în mod surprinzător, 24 de ore mai târziu m-a sunat soțul meu. Am fost atât de surprins, am răspuns la apel și tot ce a spus a fost că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat. Voia să mă întorc la el. A mai spus că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și m-am dus la el. Așa am început să trăim din nou fericiți împreună. Mulțumim lui DR fady. Dacă ești aici și iubitul tău îți spune nu, sau soțul tău s-a mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactează acum DR fady pentru ajutor .. Aici contactul lui..WhatsApp el: +2349039422406, Email: DRfady720@gmail. com.

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159

Trimiteți un comentariu