Plante medicinale: Cerentel (Geum urbanum)

In traditia populara: rizomul uscat si pisat se fierbea si se da contra diareei, dizenteriei si tifosului. In Apuseni se da contra enteritei decoct.Decoctul se mai lua pentru naduf, crampe, hernie, dureri de picioare.
Compozitie chimica: eugenol, taninuri (hidrolizabile si condensate), ulei volatil, substante amare, enzima-geoza este o substanta bactericida raspunzatoare de mirosul de cuisoare pe care-l are rizomul de Cerentel, gumirezina, amidon.(ulei volatil constituit din borneol, cineol, timol, cimol, carvacrol, alfa-terpinol, beta-cariofilen, mircen, etc. ;acid ursolic, acid cafeic, tanin, derivati flavonici, serpilina (substanta amara), saruri ale acidului malic, saruri minerale. In timpul uscarii geaza dedubleaza geina in eugenol si vivianoza.

Actiune farmaceutica:
- dezinfectant si calmant intestinal, astringent, strange tesuturile, hemostatic, analgezic- diminueaza sau inlatura spasmele muschilor, antiviral, antiseptic, cicatrizant. Modereaza secretiile, suprima durerea destul de eficient, ajuta la coagularea mai rapida a sangelui. Datorita taninurilor are actiune astringenta, antidiareica si hemostatica, iar eugenolul rezultat din descompunerea geozidei ii comunica proprietati bactericide si calmante.
Preparare:
2 lingurite de planta maruntita se va pune in 250 ml de apa rece. Se va fierbe timp de 15 minute, apoi se strecoara. Se bea in trei reprize dupa mesele principale.
-3 lingurite se fac tot ca mai sus si se foloseste extern la gargara sau comprese.
-Pulbere de planta- un varf de cutit de pulbere fina de planta obtinuta din planta uscata macinata cu rasnita de cafea, se pune sub limba. Se tine 10 minute apoi se inghite. Este util in dispepsii gastrice, al enteritelor de natura infectioasa si hemoragiilor. Extern se recomanda in tratamentul stomatitelor si gingivitelor. Intra in componenta ceaiurilor antidiareice si pentru gargara.
Se poate face de 3 ori pe zi cu 30 minute inainte de mesele principale.
Extern- 2 lingurite de planta pulbere se fierb timp de 10 minute in 250 ml apa. Se strecoara- se pun comprese cu lichidul acesta sau se fac tamponari sau spalaturi.
Pulberea de planta se poate aplica pe rani zemuinde. Se poate trage pe nas un pic pentru a opri micile hemoragii.
In hemoragii uterine este foarte indicat sa se introduca in vagin pulbere din planta mai ales in combinatie cu pulbere de coaja de stejar sau carbune fin. In special este util in acest mod la afectiunile grave.
Atentie! Nu se supradozeaza deoarece provoaca greata si varsaturi; nu se utilizeaza intre mese deoarece poate produce iritatii gastro-intestinale.

1 comments:

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159

Trimiteți un comentariu