Afla cum sa iti controlezi poftele

De foarte multe ori se intampla sa poftesti nu doar la alimente pe care nu le-ai mai mancat de mult (ca de exemplu la o prajitura sau la ciocolata) ci si la diverse alimente pe care le consumi in mod regulat.Exista insa si modalitati prin care iti poti controla aceste dorinte culinare, lucru absolut necesar mai ales daca iti propui sa scapi de cateva kilograme.

Iata cateva trucuri:
Mizeaza pe oleaginoase (seminte, nuci, fistic, caju, susan, migdale, alune)
Consuma pana la 50 de grame de fructe ori semnte oleaginoase intre mese si bea doua pahare de apa.
Aceasta combinatie iti reduce semnificativ apetitul si ajuta organismul sa-si schimbe metabolismul.

Relaxeaza-te!
Stresul este un factor determinant al poftelor culinare. "Mancatul emotional" este o notiune din ce in ce mai fammiliara. O data ce vei invata sa faci fata stresului, vei reusi sa eviti sute de calorii, in fiecare zi. Indiferent care este forma de relaxare la care apelezi - plimbare in parc, sesiune de cumparaturi, o ora la sala de fitness, o iesire cu prietenele - va trebui sa faci un mic efort pentru a-ti relaxa atat corpul, cat si mintea.

Dormi
Oboseala este un alt factor care stimuleaza nevoia de mancare. Cant te simti slabita si fara chef tinzi sa crezi ca un baton de ciocolata iti va readuce energia de care ai nevoie. Acelasi efect (dar incomparabil mai putine calorii) il are si o ora de somn.

Spala-te pe dinti
Poate parea bizar, dar resturile de mancare si gustul diverselor alimente care ramane 'intiparit' in papilele gustative te pot face sa iti mai doresti o portie. In plus, o datra ce ti-ai curatat si reimprospatat cavitatea bucala vei fi mai putin tentata sa mananci din nou.

Mentine-te ocupata
Atunci cand nu ai ce face, o inghetata pare modul ideal de umple timpul. Mai sanatos si mai benefic pentru silueta ta este sa-si tuni o prietena si sa mergeti la un film.

Alege gustari sanatoase
Daca simti neaparat nevoia de a manca ceva (fara insa sa-ti fie cu adevarat foame!) ia-ti un baton de cereale, fructe sau legume proaspete ori alte gustari cat mai sarace in calorii. Ai grija insa, ca pe termen lung, doar si cate 100 de calorii in plus iti pot sabota silueta; asa ca mai adauga 10-15 minute de exercitii pentru a le elimina.

1 comments:

https://www.facebook.com/PAna.Maria29 spunea...

intr-adevar ..

Trimiteţi un comentariu