Plante medicinale: Avrameasca (Gratiola officinalis )

In traditia populara:
Decoctul plantei se folosea contra bubelor dulci. Se mai dadea la tuse, durere de stomac si friguri.
Pusa in miere in amestec cu hrean, busuioc, si iarba puscata se lua contra tuberculozei.
In unele parti decoctul era luat de femeile care nu aveau copii. Frunzele se opareau cu apa fiarta si se luau dimineata in boli de stomac.

Compozitie chimica:
-lastarii floriferi si radacinile contin uleiuri grase, substante amare, tanante si glicozidul gratiotoxina.

Actiune farmacologica:
- are proprietati iritante si este un vomitiv drastic, periculos. Se poate folosi totusi in anumite afectiuni psihice impreuna cu leusteanul si un calmant (talpa gastei sau valeriana).

Administrare:
- doar cu acordul medicului datorita faptului ca este un vomitiv periculos. Medicul va indica si afectiunile la care se poate administra.

2 comments:

bowtech spunea...

Foarte bun materialul.

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159

Trimiteți un comentariu