Plante medicinale: Cretisoara (Alchemilla vulgaris)

Denumiri populare: brumarel, brumarie, cretarel, faina de in, palasca, pleasca, rotunjir, umbra-muntelui, umbrarul-doamnei.
În traditia populara: frunzele se puneau pe bube, iar fierte în lapte se luau contra durerilor de cap.
Compozitia chimica: tanin 6-8%, saponine si flavonoide cu structura particulara, acid elagic si luteic. Substante grase formate din acid stearic, palmitic. Fitosteroli, saruri minerale.

Actiune farmaceutica:
astringente, antidiareica, antiseptice, diuretice, antiinflamatorie. Datorita taninului este antihemoragica si antidiareica. Se poate de asemenea folosi cu mare succes în afectiunile ginecologice în care se doreste reducerea secretiilor ca de exemplu în metroragii. Are puternice efecte stomahice reducând aciditatea stomacala lucru ce o face utila si în afectiunile digestive. Se mai foloseste la afectiunile bucale, sau ajuta femeilor care nu pot duce sarcina la capat. Se poate folosi si în diferite combinatii de plante.

Mod de preparare si administrare:
-2 lingurite de planta maruntita se vor pune la 250 ml apa clocotita. Se acopere pentru 15 minute, dupa care se strecoara. Se pot consuma 1-2 cani pe zi.
-Praf din planta obtinut cu râsnita de cafea. Se va lua un vârf de cutit care se pune sub limba. Se va tine apoi timp de 10 minute, dupa care se înghite. Se face de 3 ori pe zi.
-Tinctura din 50 g de praf care se pune cu 250 ml alcool alimentar de 70° si se va tine timp de 15 zile agitând des. Se va tine închis ermetic la temperatura camerei. Se strecoara si se pune în recipiente mai mici. Se va lua de la 10 picaturi pâna la 1 lingurita de 3 ori pe zi, diluata cu putina apa.
-Unguent- se ia unt care se va pune la fiert. Se va arunca apoi spuma care se formeaza la suprafata si de asemeni se va separa de depunerile de pe fund. Cu acest unt 1 parte si 1 parte praf de planta se pot face unguentele în mai multe feluri:
Se amesteca în parti egale praf de planta cu unt pâna la omogenizare.
Se pune la fiert pe baia de apa pentru 3 ore apoi se filtreaza. În ambele cazuri se unge local de 2 ori în strat subtire. Se poate folosi orice baza grasa: untura de porc nesarata, seu, vaselina, lanolina, etc.

Se poate utiliza la urmatoarele afectiuni:
afectiuni genitale, afte, anemie, anorexie, atonii musculare, cicatrizarea ranilor, diaree, diabet zaharat, dureri abdominale, dureri de cap, enterocolita, fixarea sarcinii, fracturi, hemoragii uterine, hemoroizi, hipermenoree, metroragie, dismenoree, laringite, leucoree, migrena, nervozitate, otita, plagi ulcerate, pregatirea interventiilor chirurgicale în sfera ORL, prurit vulvar, rani, regurgitari, slabiciune musculara, scorbut, sâni vestejiti atoni, stomatite, tulburari menstruale, ulcere varicoase, vergeturi.

2 comments:

Roselia spunea...

Aduceți-vă soțul sau iubitul înapoi de la cealaltă femeie după divorț sau despărțire..Chiar dacă situația dvs. pare fără speranță.. Tocmai mi-am recuperat soțul cu ajutorul vrăjirii dragostei adevărate, Soțul meu m-a părăsit pentru o altă femeie, acesta a fost doar un anul căsătoriei noastre. Cel mai dureros lucru a fost că eram însărcinată cu primul nostru copil. L-am vrut înapoi. Am făcut tot ce mi-a stat în putere să-l recuperez dar totul a fost în zadar, îmi doream atât de mult să-l am înapoi din cauza dragostei pe care o aveam pentru el, l-am întrebat cu tot, i-am promis dar a refuzat. I-am explicat prietenei mele problema mea și ea mi-a sugerat să iau mai degrabă legătura cu un magician care să mă ajute să-l evoc să-l recuperez, nu aveam de ales decât să încerc. I-am trimis un mesaj vrăjitorului numit DR fady și m-a asigurat că nu au fost probleme și că totul va fi bine în 24 de ore. A vrăjit și, în mod surprinzător, 24 de ore mai târziu m-a sunat soțul meu. Am fost atât de surprins, am răspuns la apel și tot ce a spus a fost că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat. Voia să mă întorc la el. A mai spus că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și m-am dus la el. Așa am început să trăim din nou fericiți împreună. Mulțumim lui DR fady. Dacă ești aici și iubitul tău îți spune nu, sau soțul tău s-a mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactează acum DR fady pentru ajutor .. Aici contactul lui..WhatsApp el: +2349039422406, Email: DRfady720@gmail. com.

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159

Trimiteți un comentariu